
Szanowni Mieszkańcy sołectwa Odrano-Wola,
Chciałabym Państwu przekazać najnowsze informacje, które uzyskałam w rozmowie z Prezesem firmy NETFALA — dotyczące prac i planów związanych z podłączeniem światłowodu na naszym terenie:
✅ Co już się zrobiło i gdzie jesteśmy teraz:
Od stycznia firma NETFALA w ramach projektu FERC dofinansowanego z funduszy unijnych rozpoczęła prace związane z rozbudową infrastruktury światłowodowej – doprowadzeniem światłowodu do wielu domów i przedsiębiorstw w naszym sołectwie.
Na wielu ulicach prace kopane i prace napowietrzne zostały już przeprowadzone. Sieć, według zapewnień, jest już technicznie gotowa do uruchomienia i podłączeń.
Obecnie firma NETFALA oczekuje na zatwierdzenie cennika hurtowego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) — dokument ten jest konieczny, aby oferta mogła być oficjalnie stosowana. W UKE trwały konsultacje projektu oferty hurtowej NETFALA.
Zgodnie z informacjami UKE, w przypadku sieci budowanych z dofinansowaniem publicznym, ceny dostępu hurtowego muszą być ustalone na warunkach sprawiedliwych i niedyskryminujących, a następnie zaakceptowane przez organ regulacyjny.
📋 Co się wydarzy wkrótce:
Po zatwierdzeniu cennika hurtowego przez UKE, NETFALA opublikuje listę adresów, które będą objęte podłączeniem światłowodu (przewidziane około 30 dni od zatwierdzenia).
Przedstawiciele firmy i handlowcy skontaktują się z mieszkańcami, by przedstawić ofertę i zaproponować podpisanie umowy.
Na terenach sołectwa Odrano-Wola mieszkańcy mają być podłączeni maksymalnie do marca 2026 roku.
Wyjątki: mieszkańcy ulic Pastelowej, Purpurowej i Malarskiej — prace kopane i faktyczne podłączenie planowane są na wiosnę/lato 2026 roku.
ℹ️ Co to dla nas oznacza i co warto zrobić:
Zgłosić już teraz swój dom lub przedsiębiorstwo wypełniając w kilku prostych krokach ankietę dostępną na https://badania.netfala.pl/crm_form_pi5pq/
Jeśli Państwa budynek jest już przygotowany technicznie — możecie liczyć na ofertę od NETFALA, kiedy oferta hurtowa zostanie zatwierdzona.
Warto śledzić komunikaty NETFALA (na stronie internetowej www.netfala.pl i portalu społecznościowym Facebook https://www.facebook.com/profile.php?id=61563575010882) oraz informacje od przedstawicieli handlowych.
Zachęcam tez do bezpośredniego kontaktu z NETFALA: 223504700 lub biuro@netfala.pl Biuro Obsługi Klienta pracuje codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16 infolinia jest czynna 7 dni w tygodniu w godzinach 8-24
W razie pytań, wątpliwości czy opóźnień — jestem do Państwa dyspozycji.
Jeśli nie odbiorę telefonu, proszę zostawić SMS — na pewno oddzwonię.
Mój numer: 504 492 834
Z poważaniem
Magdalena Adamczyk
Sołtys sołectwa Odrano-Wola
„Projekt realizowany przez firmę Netfala jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, którego wdrożeniem zajmuje się Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC)”.