Szanowni mieszkańcy sołectwa Odrano-Wola,
poniżej szczegółowe podsumowanie ze spotkania, które odbyło się w celu zapoznania mieszkańców z aktualnym stanem projektu łącznika drogowego Kałęczyn – ul. Nadarzyńska oraz omówienia dalszych działań.
W spotkaniu wzięli udział:
• Krzysztof Nadany – inżynier budownictwa drogowego, Biuro Projektowe D9, odpowiedzialny za projekt.
• Tomasz Krupski – burmistrz Grodziska Mazowieckiego.
• Katarzyna Marcinkowska – zastępca burmistrza.
• Urszula Chrzanowska – naczelnik Wydziału Inwestycji.
• Rada Sołecka w składzie: Justyna Walczuk, Rafał Adamczyk oraz Przemysław Jałowiecki
• Mieszkańcy sołectwa Odrano-Wola.
Czas trwania: Spotkanie trwało 1,5 godziny.
Cel spotkania: Zapoznanie z założeniami projektu drogi oraz omówienie możliwości i harmonogramu realizacji inwestycji.
Przebieg spotkania:
1. Przedstawienie projektu:
• Droga łącząca ul. Nadarzyńską z rondem w Kałęczynie została zaprojektowana jako lokalna, obsługująca ruch mieszkańców kilku sołectw oraz Grodziska Mazowieckiego.
• Projekt realizowany jest w korytarzu zarezerwowanym w miejscowym planie zagospodarowania.
2. Omówienie zmian i protestu mieszkańców:
• W związku z protestem części mieszkańców sołectwa Odrano-Wola burmistrz zobowiązał się do ponownej analizy tzw. „starego śladu” drogi.
• Gmina uwzględniła zmiany wynikające z przepisów technicznych dotyczących projektowania dróg, co wpłynęło na modyfikację odcinków (m.in. przy ul. Barwnej i Akwarelowej). Mieszkańcy wyrazili gotowość zaślepienia ul. Barwnej.
3. Etapy realizacji inwestycji:
• Droga ma być budowana w trzech etapach:
1 etap – Rondo w Kałęczynie – ul. Osowiecka (Odrano-Wola).
2 etap – Odcinek przez Odrano-Wolę w kierunku od ul. Osowieckiej do ul. Lazurowej.
3 etap – od ul. Lazurowej do ul. Nadarzyńskiej.
4. Uwagi projektowe:
• Postulat o ograniczeniu ruchu samochodów ciężarowych z wyłączeniem pojazdów lokalnych i miejskich został już na etapie opracowywania koncepcji zgłoszony przez zamawiającego czyli gminę i został uwzględniony.
5. Zobowiązania i dalsze kroki:
• Projektant ma przygotować analizę koncepcyjną dla „starego śladu” drogi w ciągu 3 miesięcy.
• Kolejne spotkanie odbędzie się za około 3 miesiące w celu przedstawienia nowej koncepcji i uzgodnienia dalszych działań.
• W przypadku zmiany przebiegu drogi konieczne będą nowe decyzje administracyjne (m.in. środowiskowe), co może wydłużyć proces inwestycyjny.
Podsumowanie:
• Decyzja o przebiegu drogi zapadnie po analizie „starego śladu” i uzgodnieniu nowej koncepcji z mieszkańcami.
• Najwcześniejszy możliwy termin realizacji jednego z etapów to rok 2026.
• Spotkanie kolejno odbędzie się po zakończeniu prac projektowych.
Poniżej udostępniam Państwu dotychczasowe rozwiązania projektowe dla drogi na dysku Google, które zostały mi przesłane. Otrzymałam pliki w formacie PDF i tutaj nie mam ich jak wrzucić a przerabianie ich spowoduje utratę jakości i będą mało czytelne.
Zachęcam do pobrania plików PDF – jest ich 8, podzielone są na 3 etapy realizacji inwestycji. I i II etap maja po 3 pliki a III etap 2 pliki.
Tak jak obiecałam na spotkaniu będę Państwa informować o terminie i miejscu kolejnego spotkania.
Bardzo dziękuję. W razie pytań pozostaje do dyspozycji.
Poniżej link do pobrania plików: https://drive.google.com/…/18m47LIhQv3zAXkf3EqoJlIF5aAH…
Z poważaniem
Magdalena Adamczyk
Sołtys wsi Odrano – Wola